کلاس لهجه آمریکایی آنلاین و حضوری

بعلت در خواست های بسیار زیاد دانشجوهای محترم برای برگزاری کلاس های آیلتس، تافل و جی آر ای، در حال حاضر کلاس های لهجه آمریکایی برگزار نمی شود.

در ۱۰ جلسه کلاس لهجه آمریکایی ، لهجه آمریکایی و قوانین آن را یاد بگیرید و با لهجه آمریکایی جرف بزنید!

من بسیاری از افراد را می بینم که به لغات، اصطلاحات و گرامر زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، اما زبانشان یک چیزی کم دارد: لهجه استاندارد! بعضی اوقات آنقدر لهجه فرد غیر استاندارد و تلفظ کلماتش نادرست است که فهم حرف های او بسیار دشوار می شود. مهم نیست شما به لهجه آمریکایی حرف بزنید یا لهجه بریتیش و یا هر لهجه دیگری. مهم استاندارد بودن لهجه شماست. این همان اتفاقی است که در کلاس لهجه آمریکایی برای لهجه شما خواهد افتاد.

جلسه اول رایگان!

بصورت رایگان کلاس لهجه آمریکایی American Accent را تست کنید و بعد تصمیم بگیرید!

در صورتی که دوست داشته باشید یک جلسه کلاس شرکت کنید و سپس تصمیم بگیرید (که حق هم دارید!)، می توانید این کار را بدون هیچ هزینه ای انجام بدهید.  برای این کار شما هزینه یک جلسه را پرداخت می کنید و جلسه اول برگزار می شود و در صورتی که به هر دلیلی مایل به شرکت در ادامه کلاس نباشید هزینه ای که برای این یک جلسه پرداخت کرده اید به شما پس داده  می شود.

کدام لهجه بهتر است؟ لهجه آمریکایی یا لهجه بریتیش یا …؟

انتخاب لهجه کاملاً سلیقه ای است و من با این حرف که “این لهجه از آن یکی بهتر است” کاملاً مخالفم. یکی ممکن است از لهجه آمریکایی خوشش بیاید و یکی از لهجه بریتیش و یکی از لهجه ای دیگر. تنها نکته ای که باید در یادگیری هر لهجه ای به خاطر بسپارید این است که باید آن لهجه را بطور استاندارد یاد بگیرید. درست است که حرف زدن به انگلیسی با یک لهجه خارجی (مثلاً فارسی، عربی، هندی، یا …) خوشایند نیست ولی حرف زدن با ترکیبی از چند لهجه انگلیسی (مثل ترکیبی از لهجه آمریکایی و لهجه بریتیش) خیلی خنده دار است.

کلاس لهجه آمریکایی مهندس قائمی نژاد

آیا می توان در ایران بود و لهجه آمریکایی را یاد گرفت؟

لهجه یک مهارت اکتسابی است. پس می توان آن را یاد گرفت. بدون اغراق می توانم بگویم بعد از شرکت در کلاس لهجه آمریکایی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادریشان است باور نخواهند کرد شما چنین لهجه آمریکایی را در داخل ایران و بدون زندگی در محیطی که به لهجه آمریکایی تکلم می شده یاد گرفته اید. این موضوعی است که بسیاری از دانشجویان من وقتی به کشورهای انگلیسی زبان سفر کرده اند تجربه کرده اند. اگر شما هم می خواهید همانند آنها لهجه خود را به یک لهجه آمریکایی استاندارد تبدیل کنید، من شرکت در کلاس های لهجه آمریکایی را به شما توصیه می کنم.

توجه: کلاس لهجه آمریکایی (مثل همه کلاس های من) هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین برگزار می شود. پس برای شرکت در کلاس ها مهم نیست کجای ایران و حتی جهان زندگی می کنید. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری کلاس های آنلاین در: کلاس زبان انگلیسی آنلاین.

در کلاس لهجه آمریکایی چه یاد می گیرید؟

در کلاس لهجه آمریکایی همانطور که از اسمش پیداست شما لهجه آمریکایی یاد می گیرید. البته این کار ابتدا با آموزش تلفظ صحیح صدا ها در لهجه آمریکایی و آموزش فنوتیک شروع می شود. شاید باورتان نشود، اما تلفظ صحیح صداهایی مثل /p/ و /t/ اولین مرحله در رسیدن به یک لهجه آمریکایی استاندارد است. هرچند شاید فکر کنید همین الان هم می توانید این صدا ها را درست تلفظ کنید، ولی وقتی من نحوه تلفظ صحیح صداهای زبان انگلیسی در لهجه آمریکایی را به شما آموزش بدهم از میزان تفاوت تلفظ خودتان با یک تلفظ صحیح (حداقل در برخی از صدا ها) متعجب خواهید شد.

بعد از مرحله تلفظ صداها به بخش ترکیب صداها و کلمات می رسیم. در لهجه آمریکایی یک سری قوانینی وجود دارند که طبق آنها صدا ها به هم متصل، با هم ترکیب و یا حذف می شوند. حتی گاهی صداهایی به وسط برخی کلمات اضافه می شوند. همچنین کلمات می توانند به هم متصل شوند و گاهی ۵ کلمه به هم متصل و مثل یک کلمه تلفظ می شوند. در کلاس لهجه آمریکایی شما با تمامی این قوانین آشنا می شوید و ظرف مدت کوتاهی می توانید لهجه خود را به حالت استاندارد لهجه آمریکایی نزدیک کرده و در نهایت با تمریناتی که من برای هر یک از این قوانین از میان فیلم ها، آهنگ ها، سخنرانی ها و برنامه های مختلف تلویزیونی استخراج کرده ام، به آسانی و بطور ناخودآگاه همه آنها را به شکل بی نقصی در حرف زدن خودتان استفاده کنید و لهجه آمریکایی استاندارد خودتان لذت ببرید. البته مطمئناً دیگران هم لذت خواهند برد!

نکته دیگری که در مورد یادگیری لهجه آمریکایی وجود دارد این است که در بسیاری از فیلم های زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی صحبت می شود (مثل اکثر فیلم های هالیوود) و در صورت عدم آشنایی با قواعد لهجه آمریکایی، فهم این فیلم ها گاهی برایتان دشوار و یا حتی غیر ممکن خواهد بود. به عنوان مثالی از این ادعا و از آنچه در طول کلاس لهجه آمریکایی یاد می گیرید به این سوال دقت کنید:

  • jeet ?

نظرتان چیست؟ این یک کلمه انگلیسی نیست، پس نیازی نیست آن را در دیکشنری خود جستحو کنید. این یکی از حالت های گفتن did you eat است. بله! دو کلمه did you به شکل یک “ج” تلفظ می شوند. فکر می کنید اگر jeet را یرای اولین بار در فیلم می شنیدید می توانستید حدس بزنید همان did you eat بوده؟! البته این طبق قواعدی انجام می شود که در دوره لهجه آمریکایی آنها را  بطور کامل خواهید آموخت.

یا به عنوان مثالی دیگر، هرگاه کلمه ای که به صدای /z/ ختم شود (اگر با فنوتیک آشنایی ندارید: /z/ یعنی صدای “ز”) قبل از کلمه he بیاید، می توانید h را در کلمه he حذف کنید. یعنی مثلاً is he دقیقاً مثل کلمه EASY تلفظ می شود.

  • is he?—> EASY

همین قاعده برای was he ، does he و امثال اینها صدق می کند. خوب فکر می کنید با شنیدن این جمله چه برداشتی از آن خواهید داشت؟

easy coming home?

مطمئن هستم حالا دیگر می دانید منظور همان Is he coming home است. البته برای he اتفاق های بسیار دیگری هم رخ می دهد که می توانید آنها را به همراه نکات متعدد دیگر در کلاس لهجه آمریکایی یاد بگیرید. این نکات همان چیزهایی هستند که باعث می شوند بعد از مدت ها رفتن به کلاس زبان نتوانید به راحتی  مکالمات فیلم ها و متن آهنگ ها و سخنرانی ها را بفهمید.


در طول سال ها من افتخار کار با زبان آموزهای بسیاری را داشته ام که می توانید نظر برخی از آنها را در مورد کلاس هایشان در صفحه نظر زبان آموزها بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس لهجه آمریکایی می توانید از صفحه تماس با من استفاده کنید.

همچنین برای اطلاع از سایر کلاس های من می توانید سری به صفحه دوره های کلاس زبان انگلیسی بزنید.


تمامی حقوق این سایت متعلق به سجاد قائمی نژاد می‌باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب ای اس ال ایران تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. TOEFL(®) and GRE (®) are registered trademarks of ETS. This website is not endorsed or approved by ETS.