slide ad
ad

About the author

سجاد قائمی نژاد

من کارشناس ارشد مهندسی مخابرات هستم و بیش از 9 سال است که بصورت حرفه ای زبان انگلیسی و آزمون های TOEFL ، IELTS و GRE تدریس می کنم. در حال حاضر کلاس های من فقط بصورت آنلاین و با نرم افزار اسکایپ (نرم افزار های کمکی oovoo و imo) برگزار می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان انگلیسی من می توانید از فهرست بالا به کلاس زبان انگلیسی مراجعه کنید.

Related Articles

23 Comments

  1. 1

    sina

    خیلی خوب بود.

    Reply
  2. 2

    ramin

    سلام
    این روش در کوتاه مدت هم موثر است؟ بعد از این که لغات موضوعی را پیدا و یادداشت کردیم چه طور باید از آنها استفاده کنیم؟ چه طو باید به خاطر سپرد که همیشه در زهن بماند؟

    از مقاله خوبتون هم متشکرم.

    Reply
    1. 2.1

      سجاد قائمی نژاد

      منظورتون از مدت کوتاه چقدره؟ اگر روزی روی ۳ تا ۴ موضوع کار کنید می تونید توی کمتر از ۱۰ روز موضوعات آیلتس یا تافل رو پوشش بدید. وقتی این کار رو کردید تنها چیزی که می مونه خوندن متونی هست که جمع کردید. در کمتر از یه ماه با مرور منظم خوندن متون و دلایلتون و استفاده کردن از اونها در رایتینگ هاتون می تونی مطمئن باشی توی آزمونتون می تونید ازشون استفاده کنید.
      هر چقدر توی جمع آوری لغت ها (پاراگراف های حاوی لغت ها) بیشتر وقت بزارید مرورشون راحت تر خواهد بود.

      Reply
      1. 2.1.1

        ramin

        ببخشید منظورتون این هست که پاراگرافهایی که حاوی لغات هست کل پاراگراف رو همراه لغات باید مرور کرد یعنی کل پاراگراف را باید توی دفتر یاداشت کرد و بعد خوند؟

        Reply
        1. 2.1.1.1

          سجاد قائمی نژاد

          بله، بهترین روش به خاطر سپردن این لغات موضوعی اینه که پاراگراف های حاوی اون رو کپی کنید و بعنوان مرور فقط متون حاوی لغت ها و اصطلاحات رو بخونید. حفظ کردن یه مشت لغت بدون اینکه بدونید چطور و کجا باید استفاده بشن به هیج دردی نمی خوره. نه توی امتحان آیلتس یا تافل یا جی آر ای و نه هیچ حای دیگه. بنابراین، لغت ها رو از متن خارج نکنید و بجاش متن ها رو بارها و بارها بخونید.

  3. 3

    sina

    I loved it. It was great.

    Reply
  4. 4

    amin

    با سلام
    ایا امکان دارد که به موضوعات روتین مطرح شده در بخش نوشتاری ibt و ایلتس اکادمیک اشاره کنید. ممنون

    Reply
    1. 4.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      با نگاهی به موضوعات رایتینگ های آیلتس و تافل به راحتی می تونید ببینید که واقعاْ تعداد این موضوعات محدوده. مثلاْ در آیلتس یکی از موضوع های رایج ورزش کردن هست که در این موضوع سوال هایی در مورد مزایای ورزش حرفه ای، مقایسه درآمد اون بابقیه شغل ها، تاثیر ورزش در روابط کشور ها، ورزش و اقتصاد کشور هاو … مطرح میشه.
      با خوندن حتی ۲ پاراگراف راجع به این سوال ها شما می تونی به راحتی خودت رو برای سوال رایتینگ و اسپیکینگ آزمونت آماده کنی. در آینده لیستی از موضوعات مهم و رایج آزمون آیلتس به همراه لغات و اصطلاحات اون رو منتشر می کنم. اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشغله زیاد و وقتی که کلاس ها از من می گیره نمیتونم بصورت منسجم و فشرده روی این کار تمرکز کنم. ولی خوب، در آینده حتما این کار رو می کنم.

      Reply
  5. 5

    یاسمین

    سلام من به راهنمایی ازتون میخوام
    سطح زبانم اصلاا خوب نیس و میخوام قبل این که برم کلاس برای ایلتس خودم یکم تو خونه زبانمو تقویت کنم میشه راهنمایی کنین از چه کتاب و یا سی دی هایی استفاده کنم ؟از مهر تا اسفندو میخوام اینجوری بخونم بعد یک سال کلاس زبان برم و بعدشم امادگی ایلتس

    Reply
    1. 5.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      روزتون بخیر.
      لطفا سوالتون رو توی پرسشکده مطرح کنید تا در اولین فرصت کامل جواب بدم.
      با تشکر.

      Reply
  6. 6

    سامان ب

    سلام. ببخشید‌ من میخوام مثلأ روزانه یه وقتی رو برای خوندن کتب ۱۱۰۰ و GRE جهت بالا بردن سطح واژگان بذارم. به نظرتون خوندن کتاب به صورت مرتب از اول رو به جلو‌ رو‌ واجب میدونین؟ بعدشم متن ها کمه. راه حلی نیست؟
    من متن انگلیسی زیاد میخونم و کلمات خیلی زیادی هم بلدم. به نظرتون این خوندن متن به گرامرم کمک میکنه یا بشینم کتاب گرامر بخونم؟ قصدم تافل و‌آیلتس نیست فعلأ، دو سال دیگه ممکنه کنکور ارشد ادبیات انگلیسی بدم که سؤالات گرامر حتما داره و اون سؤالات جدیدأ حالت structure به خودش گرفته. پیشنهاد شما چیه؟ خوندن گرامر رو پیشنهاد میکنید یا همین متن خوندن رو ادامه بدم مشکلی نیست؟ اگه گرامر خوندن رو پیشنهاد میکنین لطفأ یه کتاب گرامر پیشرفته معرفی کنین(ترجیحأ انگلیسی توضیح داده باشه و کتاب داخلی نباشه).

    در مورد ۱۱۰۰ و GRE هم اگه پیشنهادی دارین بگین. ممنون

    Reply
    1. 6.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      خوندن کتاب ۱۱۰۰ از اول الزامی نداره. اما چون در این کتاب هر درس لغاتی از دروس قبلی رو داره، اگر از اول بخونید می تونه در ادامه مرور خوبی براتون بشه.متن های این کتاب کمه، اما فکر می کنم برای یادگیری لغات این کتاب کافی باشه. برای مرور و دیدن این لغات در عمل می تونید مجله هایی مثل economist رو بخونید. خوندن گرامر رو با توجه به شرایط شما و برنامه ای که دارید حتما توصیه می کنم. می تونید کتاب های grammar in use رو بخونیدف مخصوصاً سطح advanced رو. کتاب Understanding and Using English Grammar هم خیلی خوبه. نویسنده این کتاب Betty Schrampfer Azar هست.
      با آرزوی موفقیت شما.

      Reply
  7. 7

    Mohsenhs

    سلام
    ممنون از وقتی که برای جواب دادن به سوال ما میزارین.
    من دارم برای کنکور ارشد اماده میشم ، به نظر شما چه کتاب هایی رو بخونم تا نمره بالا بیارم،با توجه به اینکه بعد از کنکور هم میخام تافل بدم و البته برای بار دوم ;تا نمره مد نظرم رو بگیرم، کتاب هایی رو که برای امادگی تافل خوندم حجم بالایی داشتن و پراکنده بودن و نرسیدم به اندازه کافی مرور کنم و نتیجه دلخواهمو نگرفتم ، و الان بیشتر علاقه دارم منابع جمع و جور و در عین حال موثر باشن مثل منابعی که معرفی کردین لغات ضروری، ۴۰۰ واژه و اخر سر ۱۱۰۰٫
    کتابهایی که من خوندم و استادم معرفی کردن focus on vocabulary 1 and 2 و redbook که لغات تخصصی بودن.
    و در کنارشون خوب چندین کتاب و file های دیگه.
    پیشاپیش ممنون
    ضمنا من نتونستم سوالم رو تو سایت زبان پلاس یا پرسشکده مطرح کنم ،اون رو هم راهنمایی میکنین که چطور میتونم دسترسی پیدا کنم تا سوال های دیگم رو بپرسم؟

    Reply
  8. 8

    آرش

    فقط یه سوال ساده کردیم که چند تا لغت برای آیلتس هشت رو باید بدونیم. کاش به جای اینهمه توضیح غیر ضروری و تکراری فقط عدد رو می نوشتین تا تخمین می زدیم چند مدت باید براش وقت بزاریم که اونم مربوط به توانایی شخصیه و روشهای متنوعی داره که به سلیقه شخصی در انتخاب راه یادگیری برمیگرده و نیازی به توضیح و رائه راهکار و … نداریم. ما می خواییم بدونیم تقریبی بایدچهل هزار تا سی هزار تا ، ده هزار تا و چقدر باید کلمه بدونیم واسلام. دیگه اینکه این لغاتو باید چطوری تو جمله استفاده کنیم و لغات مرتبط باشن و ….رو خودمون میدونیم.

    Reply
    1. 8.1

      سجاد قائمی نژاد

      بله. این متن رو برای دوستانی نوشتم که با این موضوعات آشنایی نداشتن. خیلی ممنون که علی رغم اینکه می دونستید زمان گذاشتید و مطالعه کردید. باعث افتخاره.

      Reply
  9. 9

    علی

    با سلام
    راهی وجود داره که بتونیم برای لغات اکادمیک تو فایتینگ ایلتس جایگزین(synonym) مناسب پیدا کنیم.؟
    من لغات جایگزین زیاد میدونم که تو ریدینگ خیلی کاربرد دارن اما تو رایتینگ وقتی از اونها استفاده میکنم اشتباه هستن.
    مثلا من از کجا میتونم مطمئن بشم که میشه crash و collision رو به جای accident در راستین استفاده کرد یا نه.
    ایا دیکشنری خاصی هست؟یا فقط طی زمان و آزمون و خطا میشه به نتایج بهتر رسید؟

    Reply
    1. 9.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      متاسفانه می تونید از کتاب هایی مثل Longman Activator استفاده کنید.

      Reply
  10. 10

    bardia

    سلام جناب قایمی نژاد , خسته نباشید
    یه راهنمایی میخواستم ازتون , راستش من دو جلد اول کتاب تکتیکس رو خوندم , الان میخوام یه کتاب بگیرم که ساختار لیسنینگ آیلتس رو داشته باشه ولی در سطحی که بتونم بزنم سوالاتشو, منتها نمیدونم چه کتابی بگیرم , ممنون میشم راهنماییم کنید

    Reply
    1. 10.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      کتاب Listen Here رو می تونید بگیرید. کتاب بسیار خوبی هست.

      Reply
  11. 11

    زهرا

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون
    من درحد ۶٫۵ ۷ ایتلس هستم و میخوام تا ۳ ماه دیگه امتحان ایلتس بدم
    دارم کتاب destination C1&C2 رو میخونم الان. کتاب خوبیه ولی شدیدا وقت گیره و ۲ ۳ ماه طول میکشه تا روش مسلط بشم.
    روزانه هم ۵ ۶ ساعت دارم میخونم
    به نظرتون علاقلانه ست که ادامه بدم روش خودم رو؟
    ۷٫۵ ۸ میخوام

    Reply
    1. 11.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      با توجه به سطحی که فرمودید هستید، پیشنهاد می کنم به شدت روی آزمون های کتاب های آیلتس کمبریج تمرک کنید. تست بزنید و روی بخش هایی که ایراد دارید بیشتر کار کنید.

      Reply
  12. 12

    Maryam

    سلام وقت بخیر
    میشه راهنماییم کنید که برای کسی که سطح زبان پایینی پاره باید از کجا و چطور شروع کنه و زبانش رو قوی کنه ؟
    از چه کتاب ها و منابعی استفاده کنم؟

    Reply

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به سجاد قائمی نژاد می‌باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب ای اس ال ایران تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. TOEFL(®) and GRE (®) are registered trademarks of ETS. This website is not endorsed or approved by ETS.