slide ad
ad

About the author

سجاد قائمی نژاد

من کارشناس ارشد مهندسی مخابرات هستم و بیش از 9 سال است که بصورت حرفه ای زبان انگلیسی و آزمون های TOEFL ، IELTS و GRE تدریس می کنم. در حال حاضر کلاس های من فقط بصورت آنلاین و با نرم افزار اسکایپ (نرم افزار های کمکی oovoo و imo) برگزار می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان انگلیسی من می توانید از فهرست بالا به کلاس زبان انگلیسی مراجعه کنید.

Related Articles

20 Comments

  1. 1

    arash

    واقعا عالی بود.خیلی ممنون
    میشه لطف کنید بگید برای گرفتن نمره بالا برای مثال ۸ در آزمون چه مقدار باید در روز مطالعه داشته باشیم.چه مقدار باید گوش دهیم…(سطح من در حال حاضر intermediate است)
    لطف کنید از میزان مطالعه خودتان هم مطلبی قرار دهید
    با تشکر

    Reply
    1. 1.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      ممنون از لطفت.
      در مورد میزان مطالعه برای گرفتن نمره ۸ در آیلتس باید بگم به فاکتور های زیادی بستگی داره که مهمترینش وضعیت فعلی شماست. اینکه شما میگی الان Intermediate هستی کمی گنگه و تازه Intermediate داریم تا Intermediate ! پس، در صورتی که سطحتون رو ببینم بهتر می تونم راهنماییتون کنم. اگر مایل بودید در مصاحبه رایگان آنلاین برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی خودت شرکت کنی از صفحه تماس با من اطلاع بده.
      در مورد سوال دومت: منظورت از “میزان مطالعه خودتان” چیه؟ یعنی چقدر الان می خونم؟ یا چقدر خوندم که نمره کامل توی آیلتس بگیرم؟

      Reply
  2. 2

    علی

    با سلام
    بنده لهجه آمریکن رو دوست دارم و میخوام زبانمو با این لهجه ادامه و تقویت کنم . شما گفتید لهجه استاندارد باشه .. اوکی ولی منابع رو چطور با لهجه هماهنگ کنم .. من دارم سعی میکنم لغات و عبارات رو درست به لهجه آمریکن تلفظ کنم در صورتی که منابع آیلس بریتیش هستند . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    سپاس فراوان

    Reply
    1. 2.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      من دقیقا متوجه منظور شما نمیشم. شما در حالی که داری برای آیلتس آماده میشی میخوای لهجه امریکایی خودت رو تقویت کنی؟
      خوب شما اگر بخوای برای آزمون آیلتس آماده بشی مجبوری لیسنینگ بریتیش گوش کنی و خوب اینطوری بیشتردر معرض لهجه بریتیش هستی. البته با داشتن لهجه امریکن هم شما میتونی نمره کامل بگیری توی آزمون آیلتس، به شرطی که لهجه بریتیش رومتوجه بشی و بتونی لیسنینگش رو بفهمی.
      یه خورده بیشتر راجع به موقعیتت توضیح بدی بهتر میتونم راهنماییت کنم.

      Reply
  3. 3

    تينا

    سلام من سال ٢٠١٣ در آزمون آیلتس شرکت کردم و نمره ى اسپیکینگم ۶.۵ شد
    حالا تا ۴ ماه دیگه میخوام دوباره امتحان بدم و نمره ى ٨ به بالا مى خوام براى گرفتن فاند
    میشه بفرمایید از چه منابعى تو این مدت استفاده کنم که نتیجه اى که میخوام رو بدست بیارم
    با تشکر

    Reply
    1. 3.1

      سجاد قائمی نژاد

      برای اسپیکینگ ۸ شما باید بتونید اولا روان حرف بزنید. منظورم اینه که بتونید افکار خودتون رو خیلی سریع سازماندهی کنید و جواب بدید. مخصوصا توی بخش سوم آزمون اسپیکینگ که سوال ها پیچیده تر میشن. بعدش باید بتونید از دامنه لغت خوبی استفاده کنید. منظور از دامنه لغت فقط کلمات نیست، شما باید بتونید Collocation , اصطلاحات عامیانه رو به خوبی استفاده کنید.
      به نظر من حتما به فکر این باشید که با یکی (اکیدا توصیه می کنم مدرس آیلتس باشه) حرف بزنید. بطور مرتب. باید ایراد های گرامری که باعث شده شما توی ۶٫۵ ارزیابی بشید رو کامل بر طرف کنید و در کنارش روی دامنه لغتتون کار کنید. البته شما می تونید خودتون هم روی اسپیکینگتون تا حدودی کار کنید. مثلا تماشای ویدیو های وبسایت TED و تکرار اصطلاحاتی که سخنران های TED استفاده می کنن یه روش خیلی برای یادگرفتن ماندگار اصطلاحات کاربردی هست. یکی دیگه از کارایی که می تونید خودتون انجام بدید اینه که یه موضوع مشخص کنید و خودتون در موردش حرف بزنید و صداتون رو ضبط کنید و بعد بهش گوش کنید و ایراد های ودتون رو پیدا کنید. هرجا هم موقع حرف زدن نتونستید چیزی رو به انگلیسی توضیح بدید، باید برید سراغ اون موضوع و اشتباهتون رو اصلاح کنید.
      شما زمان خیلی خوبی داری، پس به هیچ وجه از دستش نده.

      Reply
  4. 4

    سهیل

    سلام …من برای ایلتس شروع کردم…ازمون ازمایشی موسسه افرینش از۷امتحان دادم..نمراتم L:5.5وR:4.5وS,R:3.5شدم اولین بار ازمون دادم ومیخام ۶٫۵تا۷اکادمیک رو بگیرم با هر اسکیل زیر۶نباشه…تجربه ای ندارم از ایلتس کتابای ۱تا۱۰رو خوندم واولش قسمت شنیداری رو درحد۶میزنم والی الان به ۶٫۵تا۷٫۵رسوندم تقریبا۱٫۵ماه دارم کار میکنم….میتونم در عرض۶ماه با خوندن مرتب به نمره۶٫۵یا۷اکادمیک برسم.؟؟؟….ممنون میشم …بیس زبانم خوبه متوسطه…بیشتر تو رایتنگ وگرامر لنگ میزنم ….میتونید کمکم کنید

    Reply
    1. 4.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      چرا که نه. فقط چرا کتاب های ۱ تا ۱۰ رو خوندید؟ اون کتاب ها رو باید بزارید برای وقتی که آماده شدید و می خواهید خودتون رو تست کنید.
      شما با یه برنامه منظم و درست می تونید توی این مدت به نمره مدنظرتون برسید. البته باید حسابی زمان بزارید. البته تکنیک هم خیلی مهمه. مثلاً برای رایتینگ اینکه چطور و با چه ساختاری باید بنویسید که بتونید نمره ۷ بگیرید یه مهارته که باید داشته باشید. صرفا با گرامر و لغت نمی تونید این کار رو بکنید.
      اما من تشویقتون می کنم حتما تلاشتون رو بکنید.
      اگر سوال دیگری داشتید لطفا بفرمایید.

      Reply
  5. 5

    rose

    روز بخیر…. در متن شما به لیستی از کالوکیشن های رایج و کاربردی که به شاگردهاتون ارائه میدی اشاره کردید، ایا امکان خرید این لیست به طور مستقل جدا از کلاس هم وجود داره؟… ممنون

    Reply
    1. 5.1

      سجاد قائمی نژاد

      نه متاسفانه. این لیست به مرور و در موقعیت هایی که لازم هست دانشجو از یک کالوکیشن استفاده کنه تدریس میشه.

      Reply
  6. 6

    میلاد

    سلام. بسیار مفید و پر ارزش بود. امیدوارم به مواردی که توی این مطلب بهشون اشاره کردین و کم کردن استرس روز امتحان، نمره خوبی رو کسب کنم.. 🙂

    Reply
  7. 7

    محمود

    سلام احوال شما
    من الان کلاس preielts میرم و نمره ایلتس ۷ میخوام و لیسنینگ ۸ …با توجه به زمان محدودم چطور میتونم به این نمره برسم چه کتابی بیشتر مطالعه کنم؟

    Reply
    1. 7.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      برای نمره ای که می خواهید اگ ردر حال حاضر در کلاس pre-ielts هستید، کمی زمان میبره. من نمی دونم چقدر زمان دارید، اما بهتره از مدرستون که زبان و محدودیت های شما رو میشناسه بپرسید تا بهتر راهنماییتون کنه.

      Reply
  8. 8

    سارا

    سلام میخواستم بدونم میشه در مدت ۲ ماه نمره ۶ ایلتس گرفت من خودم زبانم بدک نیس ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    1. 8.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      عذر می خوام که با تاخیر پاسخ میدم.
      بله امکانش هست. اما باید سطح زبانتون رو بدونم تا بتونم در مورد شما نظر بدم.

      Reply
  9. 9

    هنگامه

    سلام،خسته نباشید ، ممنون که ایننقد با حوصله جواب میدید،من زبانم در حد ابتدایی هست ، میخوام برا آیلتس اقدام کنم ،شهرستانم ، و کلاس بدرد بخوری اینجا نیست که استفاده کنم ، امکانش هست منابع رو بهم معرفی کنید ،و راهنماییم کنید که چطور میتونم به هدفم برسم؟ممنون

    Reply
    1. 9.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      وقت شما بخیر.
      خواهش می کنم.ببینید برای بخش هایی از آزمون باید حتما کلاس برید و با مدرسی کار کنید. اما برای بخش های لغت و لیسنینگ و بخش هایی از ریدینگ می تونید خودتون کار کنید. در صورتی که مایلید در مورد نحوه مطالعه و برنامه ریزی مطالعه برای آیلتس ب صورت خودخوان صحبت کنیم می تونید از خدمات مشاوره زبان من استفاده کنید. اطلاعاتش در سایت زبان پلاس هست.
      مشاوره زبان برای آمادگی آزمون آیلتس

      Reply
  10. 10

    Fari

    سلام میشه بگید کدوم موسسه درس میدید و هزینه کلاس هاتون بصورت خصوصی چقدر میشه؟ اگر ممکنه برام ایمیل بفرمایید

    Reply
    1. 10.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      بنده در هیچ آموزشگاهی تدریس نمی کنم. اطلاعات کلاس رو می تونید در سایت زبان پلاس مشاهده بفرمایید. کلاس های زبان پلاس

      Reply

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به سجاد قائمی نژاد می‌باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب ای اس ال ایران تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. TOEFL(®) and GRE (®) are registered trademarks of ETS. This website is not endorsed or approved by ETS.