طرز به خاطر سپاری لغات برای دراز مدت

دسته بندی: لغتطرز به خاطر سپاری لغات برای دراز مدت
morteza1394 9 سال قبل

با سلام 
با توجه به اینکه تعداد لغات یاد گرفته شده روز به روز بیشتر می شود بعدا ز مثلا دو سه ماه لغتهای  روز های اول ممکن است از یاد رفته باشد. برای رفع این مشکل چه پیشنهادی دارید؟استفاده از جعبه لایتنر بعد از مدتی روزانه وقت زیادی می برد تا لغتها را مرور کرد.ایا روش بهتری سراغ دارید؟
با تشکر

0 پاسخ
سجاد قائمی نژاد">سجاد قائمی نژاد عضو سایت 9 سال قبل

برای به خاطر سپردن لغت های انگلیسی در طولانی مدت راه های مختلفی هست:

۱- خوندن کتاب ، روزنامه، مجله، سایت های انگلیسی ،…
۲- دیدن فیلم و سریال و برنامه های تلویزیونی
۳- روشهای لایتنر
۴- مرور لغت ها از روی دفترچه…
و روش های دیگه!

هرکدوم از این روش ها معایب و مزایای خودشون رو دارن و ممکنه برای هدف خاصی یکی نسبت به دیگری برتری داشته باشه و برای هدف متفاوتی عکس این موضوع!
شما اگه برای سطحی مثل تافل و آیلتس بخوای در نظر بگیری، من خودم مطالعه کتاب ها و مجلات و خوندن سایت ها رو پیشنهاد می کنم. چون با این کار مهارت ریدینگ شما هم بهتر می شه و در آز مون های آیلتس و تافل این مهارت خیلی بدردت می خوره. از طرف دیگه خیلی راحت تره که شما کتابی پیدا کنی که در سطح شما باشه و انتظار داشته باشی خیلی از لغاتی که خوندی، در خلال مطالعه کتاب یا مجله مورد نظر برات تکرار بشه. این علاوه بر مهارت ریدینگ به مهارت رایتینگت هم کمک می کنه. در کل افرادی که الان خوب می نویسن، قبلاً خوب خوندن!
از طرف دیگه دیدن اون لغت ها توی متن خیلی به به خاطر سپردنشون کمک می کنه. بدیش هم اینه که ما ایرانی ها کلاً کتاب خون نیستیم! این در واقع بدی روشی که گفتم نیست و مشکل فرهنگی ما ایرانی هاست! خیلی از ماها حتی حس و حال خوندن یه نوشته کوتاه روی سایت رو نداریم و ترجیح میدیم اگه بشه یه ویدیو ببینیم یا به یه فایل در مورد موضوع مورد نظرمون گوش کنیم. به هر حال خوندن متن های انگلیسی بهترین روش به حاطر سپردن لغت هاست.
روش دیگری که برای این کار خوبه هم دیدن فیلم و سریاله. فقط بدیش اینه که ممکنه پیدا کردن فیلمی که تمرکز زیادی روی لغات مورد نظر شما داشته باشه کمی سخته و گاهی هم که پیدا میشه ممکنه شما خوشت نیاد ازش. خوبی این روش اینه که به شدت مهارت شنیداری یا همون listening شما رو تقویت می کنه.
روش های لایتنر روش های خشکی هستن و خیلی ها اگه مجبور نباشن دنبالش نمیرن. به هر حال اگر از لایتنر هم استفاده می کنی باید به جای حفظ کردن فقط معنی فارسی لغت های انگلیسی، معنی انگلیسی و یا مثالی از اون ها رو هم بلد باشید. در مورد وقت گیر بودن هم حق با شماست اما کاریش نمیشه کرد. وقتی یخواهید معنی یا مترادف کلی کلمه رو توی مدتی نسبتاً کوتاه یاد بگیرید روش های لایتنر روش های موثری هستن. مثلاً برای آزمون جی آر ای ورژن قدیم که شما باید کلی کلمه و کلی مترادف اونها رو حفظ می کردی. ایراد اصلی این روش ها اینه که یه مقدار جذابیت کمی دارن و خیلی ها بعد از مدتی دلزده میشن.
من خودم در مجموع مطالعه (نیم ساعت در روز) و دیدن یه فیلم یا سریال( نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه در روز) رو برای هر کسی که زبان می خونه واجب می دونم. حالا اگه شما بخوای لغت هایی که حفظ کردی رو مرور کنی، مقدار این زمان ها رو باید افزایش بدی و مثلاً ۱ ساعت یا ۱٫۵ ساعت متن بخونی در روز.
باید وقت بزاری! در رو نداره!

تمامی حقوق این سایت متعلق به سجاد قائمی نژاد می‌باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب ای اس ال ایران تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. TOEFL(®) and GRE (®) are registered trademarks of ETS. This website is not endorsed or approved by ETS.