slide ad
ad

About the author

سجاد قائمی نژاد

من کارشناس ارشد مهندسی مخابرات هستم و بیش از 9 سال است که بصورت حرفه ای زبان انگلیسی و آزمون های TOEFL ، IELTS و GRE تدریس می کنم. در حال حاضر کلاس های من فقط بصورت آنلاین و با نرم افزار اسکایپ (نرم افزار های کمکی oovoo و imo) برگزار می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان انگلیسی من می توانید از فهرست بالا به کلاس زبان انگلیسی مراجعه کنید.

Related Articles

63 Comments

  1. 1

    راضیه

    سلام نوشتتون عالی بود..من امسال آزمون جی آر ای و تافل دادم ..هر دورو خیلی کم شدم ..وربال ۱۴۰ . تافل ۶۶ ..لیستنینگم میدونم که ضعیفه ..ولی تو رایتینگ نمیدونم چرا اینقد کم دادن ..گفته دلایلت غیر قابل فهم …میخواستم برای درک مطلب چه تو تافل چه جی آر ای و رایتینگ راهنماییم کنید و منبع معرفی کنید….ضمنا دایره لغتم خیلی بالاست ..ولی درک مطلبم افتضاح….

    Reply
    1. 1.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      ممنون از نظر دلگرم کننده ای که دادید.
      منظورتون از دامنه لغت بالا چیه؟ میشه لیست کتابای لغتی رو که خوندید رو برام بزارید؟ مثلاً لغات ضروری برای تافل، …

      Reply
  2. 2

    سما

    سلام مطالبتون واقعا عالی بود
    من امسال میخوام در آزمون جی ار ای و تافل شرکت کنم
    هیچ اطلاعی از نحوه برگزاری و نحوه سوال و تاریخ برگزاری آزمونها ندارم.
    البته اینم بگم که فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم و حدود پنج ساله کار ترجمه میکنم و دو سال هم تدریس کردم. آیا تاثیری در روند مطالعه و کسب نمره بهترمن خواهد داشت?
    اگر راهنماییم کنید که چگونه و با چه کتابهایی به این دو آزمون آماده شم خیلی ممنون میشم

    Reply
    1. 2.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      منظورتون از امسال، سال میلادی هست دیگه؟ چون الان دیگه آخر بهمن هست و فرصت برای آماده شده ندارید تقریباً. در مورد آزمون GRE می تونید از لینک های زیر اطلاعات خوبی بگیرید:

      جی آر ای چیست؟ (قسمت ۱ از ۲)
      جی آر ای چیست؟ (قسمت ۲ از ۲)
      انواع سوال های بخش ریاضی جی آر ای (GRE Quantitative)

      برای اینکه بتونید تاریخ ها و محل های برگزاری آزمون جی آر ای رو ببینیدف کافیه به وبسایت GRE توی سایت ETS.org برید و ثبت نام کنید و از پروفایلتون آزمون های باز رو ببینید و در صورتی که تمایل دارید ثبت نام کنید.
      اینکه رشته زبان خوندید و مترجمی کار کردید می تونه مسلما کمک کنه بهتون، اما تصور نگنید نیازی به آماده سازی خاصی برای این ازمون ندارید. دامنه لغت جی آر ای چیزیه که ممکنه با ۱۰ سال ترجمه هم بدست نیاد. (احتمال نزدیک به ۱۰۰%)
      برای ریاضیات من پیشنهاد می کنم از کتاب های منهتن (۶ جلد اول از سری ۸ جلدی) استفاده کنید و بعد برید سراغ کتاب های آفیشیال. برای وربال هم اول باید لغت بخونید (کتاب های ۱۱۰۰، Verbal Advantage\، ورد اسمارت و ….) بسته به نمره ای که می خواهید مقدار لغت لازم متفاوته.

      Reply
  3. 3

    علی

    سلام نوشته تون عالی و امیددهنده بود.
    من در جاهایی خوندم برای شرایط رقابتی و اخذ نمره عالی در GRE حداقل نیاز به دو سال زمان هست.
    من شونزده ماه زمان دارم و میخام تو این مدت به اندازه دو سال بهره بگیرم
    دانش فعلی زبانم ضعیف هست در حدی که تنها نصف کتاب ۵۰۴ رو خوندم و دیگه هیچ
    و هدفم کسب نمره عالی برای آزمون GRE ای هست که به احتمال فراوان در اوایل پاییز سال ۲۰۱۷ برگزار میشه و تقریبا ۱۶ ماه زمان دارم
    به نظرتون ممکنه؟ و نقشه راه چیست؟

    Reply
  4. 4

    سارا

    سلام. واقعا عالی گفتید البته باید هم اینطور باشه چون حرفه ای تدریس میکنید. جی آر ای رایتینگ نیاز به استدلال قوی داره ولی من موقع امتحان وقت کم میارم و تمام پا و دستم میلرزه چون فکر میکنم هفتصدهزار تومان پول پدرمادرم رو هدر میدم. در حالیکه تو خونه بر اعصابم مسلطم و سعی میکنم حسابی تحلیل کنم هر دو بخش متفاوت انشا رو.سوالهای ریاضی هم اسونن ولی وقتی تایمر به چهار دقیقه میرسه مغز من هم قفل میشه و اصلا دچار یه حالت روانی خاصی میشم انگار چشمو مغز و دستم هر کدوم یه طرف میرن و دودو میزنن. …….

    Reply
    1. 4.1

      سجاد قائمی نژاد

      هر چقدر برای آزمون بیشتر آماده بشید، اصولا باید استرستون کمتر بشه. البته مدیریت سطح توقع و تناسب اون با میزان تلاشی که می کنید می تونه موثر باشه.

      Reply
  5. 5

    آذین

    سلام و خیلی ممنون واسه مطالب بسیار مفیدتون .سوال من این هستش که فردی که در حدود شش ماهه آیلتس داده نمره ۶٫۵ چقد زمان صرف امادگی برای gre براش لازمه؟ با توجه به اینکه من واقعا درک مطلب و دایره لغاتم بالاست و هنوزم که هنوزه اعتقاد دارم که اگه استرس نداشتم آیلتسو ۷ می گرفتم. رشتم مهندسی بوده و ریاضیاتمم خوبه .آیا میتونم شش ماهه آماده بشم برا آزمون آپریل ۲۰۱۷؟

    Reply
    1. 5.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      خیلی خوشحالم که از مطالب سایت خو.شتون اومده.
      بله مدت شش ماه برای آیلتس ۷ می تونه کافی باشه. اگر درست برنامه ریزی کنید و انرژی بزارید حتما می تونید نمره نسبتا خوبی توی آزمون جی آر ای توی آپریل ۲۰۱۷ بیارید.

      Reply
  6. 6

    salar

    با سلام خدمت شما
    من مدت ۳ سال هست که زبان انگلیسی میخونم و برای امتحان ماه آینده ـافل آماده میشم همزمان مدت ۷ ماه هم هست برای gre مطالعه میکنم۴۰۰ تافل ۵۰۴-۱۱۰۰ بارونز و ۱۰۰۰ مگوش را تمام کردم و تقریبا بالای ۸۰% این لغات بصورت اکتیو دارم ولی تاحالا تست قسمت وربال رو نزدم(بخاطر کمی ترس)برای نمره ۱۴۰ تا ۱۴۵ این منابع کافی میباشند؟
    پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگذارم

    Reply
    1. 6.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      برای گرفتن نمره مد نظر شما در صورتی که درک مطلب شما خوب باشه، این دامنه لغت کافیه. ولی شروع کنید به زدن تست های وربال.حداقل با قسمت ریدینگ ها شروع کنید اگر هنوز دارید دامنه لغت خودتون رو افزایش می دید.

      Reply
  7. 7

    علی

    سلام. مطالبتون و استدلال هاتون منطقی بود. من اپلای کردم برای آمریکا اما مشروط به اینکه تا یکماه دیگه هم نمره زبان و هم GRE ارائه بدم. جالب اینه که سطح زبانم متوسط به بالاست اما چهارساله هیچی نخوندم. آیا به طرز اعجاب آدری میشه تو یکماه با یادگیری تکنیک نمره ۶٫۵ آیلتس و GRE متوسط گرفت!!! اصلا میشه تو یکماه همزمان هر دو رو خوند. میدونم شاید خیلیا بگن حداقل ۶ ماه نیازه اما فرض کنید با یه هوش متوسط به بالا و استدلال خوب و یکماه فشرده کارکردن میشه!!!! تکنیکی وجود داره؟!

    Reply
    1. 7.1

      سجاد قائمی نژاد

      ببخشید که دارم دیر جوابتون رو میدم. گر چهار سال هیچ زبان نخوندید، فکر نمی کنم باید انتظار خاصی داشته باشید. همه آزمون ها تکنیک دارن، اما لطفا دقت کنید اگر شما دامنه لغت لازم برای آزمون جی آر ای رو نداشته باشید هیچکدوم از تکنیک ها تقریباً به درد شما نمی خورن. البته گرفتن نمره ۶٫۵ آیلتس نمره چندان بالایی نیست که بخواهید ازش بترسید، اما اگر چهار سال هیچ زبان کار نکرده باشید، کمی سخت میشه.
      اگر رشته شما جوری بوده که ریاضیتون خوبه، می تونید توی کوانت جی آر ای نمره عالی بگیرید توی همین مدت. بعد با یه وربال کم هم ممکنه بشه مینیمم دانشگاه رو ارضا کرد. نا امید نشید و کار کنید. البته فکر می کنم همین الانشم دارید این کار رو می کنید.

      Reply
  8. 8

    امین

    با سلام
    من دانشچوی ارشد هستم. ولی به خاطر علاقه شخصیم می خواهم از دوباره کارشناسی فیزیک از یکی از دانشگاه های آمریکا یا کانادا پذیرش بگیرم. به نظر شما با انکه نمره GRE برای افراد graduate است و داشتن آن برای اقدام در دوره کارشناسی ضروری نیست، ولی داشتن نمره بالا از این آزمون می تونه در پروسه گرفتن فاند یا اسکالرشیپ در دوره کارشناسی برای من مفید باشه؟
    مرسی از پاسختون.

    Reply
    1. 8.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      متاسفانه در مورد گرفتن پذیرش د رمقطع لیسانس اطلاعات من ناقص هست و نمی تونم چندان کمکتون کنم. اما بهتره دوره ای که می خواهید براش اپلای کنید رو نگاه کنید و ببینید چه آزمون هایی رو برای مثلاً دانشجوهایی آمریکاییش در نظر گرفته و بعد شما خودتون رو برای اون آزمون آماده کنید. در صورتی که توی آزمونی که فقط از آمریکایی ها خواسته میشه نمره خوبی داشته باشید می تونه تاثیر مثبتی داشته باشه.

      Reply
  9. 9

    Milad

    سلام
    با تشکر از مطلب بسیار بسیار مفید و امیدوارکنندتون
    من ۲۱سالمه دانشجوی رشته IT هستم و حدود ۱ سال و نیم تا گرفتن کارشناسیم مونده
    من ریاضیم فوق العادست و علاقه زیادی به ریاضی و فیزیک دارم .هوشم متوسط رو به بالاست وضعیت زبانمم متوسطه و تازگیا استاد خصوصی گرفتم نه برای آزمون GRE واسه اینکه احساس نیاز کردم و خواستم سریع تر توی زبان پیشرفت کنم و همین جور هم شکر خدا شده
    من چند وقتیه درگیر آزمون GRE شدم و علاقمند شدم در این آزمون شانسمو امتحان کنم خواستم بپرسم با این وضعیت میتونم خودمو به صورت کامل برای این ازمون آماده کنم ؟ با این آزمون فقط میشه برای دانشگاه های کانادا و امریکا اقدام کرد یا دانشگاه های دیگری هم میشه ؟؟

    Reply
    1. 9.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      یک سال و نیم زمان بسیار خوبی هست و می تونید یه نمره خیلی خوب بگیرید. البته باید برنامه ریزی کنید و نگذارید وقتی تلف بشه. در مورد سوال دومتون هم باید عرض کنم که مره GRE بیشتر در آمریکای شمالی لازم میشه و خیلی از دانشگاه های اروپایی به این نمره اهمیتی نمیدن. البته شاید مثلا نمره عالی توی GRE بتونه یه مقدار استاد یه ددانشگاه اروپایی رو هم تحت تاثیر بزاره، اما به زحمتش نمی ارزه. بهتره بجاش روی معدل و مقاله کار کنید.

      Reply
      1. 9.1.1

        Milad

        سپاس فراوان از پاسختون
        یه سوال دیگه
        من قصد داشتم از طریق پذیرش برای ادمه تحصیل اقدام کنم و شکر خدا نسبت به سننم رزومه خیلی خوبه دارم و معدل دانشگام بالاست
        و تا اتمام دانشگاه ان شالله میتونم رزوممو قوی تر کنم
        ولی از یه جهت GRE هم فرصت خوبیه تو دانشگاه های خوب آمریکا تحصیل کرد
        میخواستم نظر شما رو بپرسم
        پذیرش یا GRE ؟؟

        Reply
        1. 9.1.1.1

          سجاد قائمی نژاد

          اگر قصد دارید توی دانشگاه های آمریکا ادامه تحصیل بدید، من توصیه می کنم حتما همین الان چند تا از دانشگاه های مدنظرتون رو بررسی کنید و ببینید چه نمره هایی از شما می خوان و با توجه به اون نمره ها برنامه ریزی کنید.

  10. 10

    محمد

    سلام استاد عزیز
    ببخشید فایل pdf کتاب essential words for the GRE نوشته philip geer رو چطوری می تونم پیدا کنم؟ خیلی توی اینترنت گشتم ولی چیزی پیدا نکردم! می خوام بدون حضرتعالی لینکی برای دانلود این کتاب سراغ دارید؟ خیلی نیاز دارم!
    البته یکی هست ولی از روی کتاب اسکن شده! که بدرد بخور نیست! بیشتر کتابای اصلی لغت رو پیدا کردم ولی سه کتاب GRE و high school و college bound متاستفانه نتوستم!
    ممنون میشم اگه یه کمکی بهم بکنید

    Reply
    1. 10.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      محمد عزیز،
      متاسفانه لینک کتاب هایی که خواستی رو من ندارم. راستش هرگز دنبال نسخه پی دی اف این کتاب ها نبودم.
      چرا خود کتاب ها رو خریداری نمی کنی؟ مطالعه کتاب لغت اغلب خیلی بهتر از مطالعه پی دی اف هست.
      موفق باشی.

      Reply
  11. 11

    پیمان

    با سلام
    من فوق لیسانس فاینانس از انگلستان دارم.
    ریاضیم خوبه، فقط باید مرور کنم چون یادم رفته
    به نظرتون ظرف مدت سه ماه میتونم جی آری ای ۹۰درصد و وربال ۵۰ ددرصد بیارم؟
    با وجود اینکه خارج از کشور درس خوندم اما باز هم متوجه هستم که بخش وربال جی آر ای دشوار هستش .
    با توجه به اینکه تا آزمون اکتبر ۲۰۱۷ سه ماه فرصت هست آیا به نظرتون میتونم این کارو بکنم؟

    Reply
    1. 11.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      برای رسیدن به نمره ای که گفتید نیاز هست که دامنه لغت خودتون رو خیلی سریع افزایش بدید. به نظر من اگر مهارت ریدینگ خوبی داشته باشید گرفتن چنین نمره ای شدنی هست. از همین حالا شروع کنید به کار روی دامنه لغت جی آر ای خودتون.
      موفق باشید.

      Reply
  12. 12

    بانو

    سلام خسته نباشید
    ممنون از مطالب مفیدتون.می خواستم بدونم زمان خاصی هست برای دادن امتحان؟
    من دو سال دیگه لیسانسم تموم میشه حتما باید همون موقع امتحان بدم یا می تونم یک سال بعد امتحان بدم؟

    Reply
    1. 12.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      نه، شما می تونید هر وقت که بخواهید اقدام کنید. البته آزمون به صورت محدود بر گزار میشه و اینطور نیست که مثلاً یه هفته قبل از زمانی که مد نظرتون هست تصمیم به ثبت نام بگیرید. با توجه به اینکه آزمون جی آر ای ۵ سال اعتبار داره، شما می تونید از همین الان براش آماده بشید و چند ماه قبل از اپلای کردن در آزمون شرکت کنید.

      Reply
  13. 13

    دانیال نصیری

    با سلام و خسته نباشید
    منظورتون از برنامه خوب برای خوندن تافل و GRE چی هست ؟
    الان اگر ۲ سال وقت داشته باشیم ، برنامه پیشنهادی شما برای خوندن هردو آزمون ها چی هست ؟

    خیلی ممنون

    Reply
    1. 13.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      برنامه خوب بستگی به سطح و زبان و نمره مورد نظر هر فرد داره. در صورتی که مایلید برای دو سال بعدتون برنامه ریزی داشته باشید، می تونید از خدمات مشاوره زبان من استفاده کنید. توی یک جلسه برنامه ریزی برای آزمون تافل و جی آر ای، من قدم به قدم براتون توضیح می دم توی چه زمانی باید چه کارهایی رو انجام بدید تا بتونید برای هر دو آزمون آماده بشید. کارهای زیادی هست که اگر خودتون قبل از رفتن به کلاس انجام بدید می تونید توی هزینه کلاس ها صرفه جویی کنید و در زمان کمتری نمره تافا و جی آر ای بالاتری بگیرید.

      Reply
  14. 14

    فاطمه

    سلام وقتتون بخیر. من سی و یک سالمه و کارشناسی ارشد دارم و میخوام یکی از دانشگاه های امریکا اپلای کنم. ولی متاسفانه تمام دانشگاه هایی ک رشته منو رو دارن رنک خیلی بالایی دارن و من چون مقاله ندارم و تقریبا رزومه پر باری به غیر از معدل بالا ندارم مجبورم ک نمره جی آر ای بالایی داشته باشم. بخاطر همین تصمیم گرفتم هر میزان ک لازمه وقت بذارم و برای این امتحان اماده بشم. کارشناسی ادبیات انگلیسی دارم و دایره لغتم در حد کتاب vocabulary for high school students هست. مینیموم بخش نوشتاری این ازمون در یکی از دانشگاه های مورد نظر من ۴٫۵ هست. میشه لطفا راهنماییم کنید و بگید چقد باید زمان بذارم و کی امتحان بدم و از چه کتابی شروع کنم؟ ممنون

    Reply
    1. 14.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      برای کل آزمون؟ یا فقط بخش رایتینگ مد نظرتون بود؟ اگر برای کل آزمون مد نظرتون هست، لطفاً بفرمایید چه نمره ای رو در نظر دارید. لطفاً نفرمایید “هر چه بیشتر بهتر” ، بهتره ببینید میانگین قبولی های دانشگاه هایی که شما قصد دارید براشون اپلای کنید چند هست، بعد راحت تر میشه قضاوت کرد چه نمره ای برای شما خوبه.
      بعضی دانشگاه ها میانگین نمره های افرادی که در سال های قبل پذیرش گرفتن رو توی سایتشون می ذارن.

      Reply
  15. 15

    shirin

    با سلام
    یه سوال از خدمتتون داشتم
    می خواستم ببینم شما برنامه ریزی برای کسی که سرکار میره و یه نمره خوب می خواد هم از تافل و هم از GRE دارید؟در یک بازه زمانی یک سال نیم ،دوسال .و زبان سطح متوسط هستم

    Reply
    1. 15.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      با زبان متوسط و زمان یک و نیم سال شما می تونید توی هر دو این آزمون ها نمره خوبی بگیرید. در صورتی که تمایل دارید می تونید از خدمات مشاوره زبان من اسفاده کنید. توی یک ساعت می تونم با ارزیابی زبان شما و هدفتون، بهتون یک برنامه قدم به قدم برای مطالعه و آمادگی برای هر دو آزمون تافل و جی آر ای بدم. قسمت های زیادی از کار هت که بهتره قبل از اینکه به فکر کلاس رفتن باشید خودتون توی خونه روشون کار کنید تا هم در وقت و هم در هزینه و انرژی ای که در کلاس می گذارید صرفه جویی بشه. اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره رو می تونید از لینک زیر بگیرید:

      چطور خودتان برای آزمون های زبان انگلیسی آماده بشوید؟

      Reply
  16. 16

    فاطمه

    سلام خسته نباشین و ممنون از پاسخ سریعتون. توی سایت دانشگاه نگاه کردم ولی متاسفانه میانگین نمره های افرادی ک قبلا شرکت کردن نبود. فقط برای بخش رایتینگ مینیموم ۴٫۵ رو در نظر گرفتن. این دانشگاه از ماه سیپتامبر سایت رو برای اپلای باز میکنه و احتمالا چهار ماه هم دد لاین داره. ب نظرتون میتونم تو مدت تقریبا شش ماه هم جی ار ای و هم تافل امتحان بدم. برای تافل مینیموم ۱۰۴ رو در نظر گرفتن. ممنون میشم اگ راهنمایی بفرمایید.

    Reply
  17. 17

    فاطمه

    ببخشید فراموش کردم بگم ک برای کل آزمون میخوام نمره خوبی بیارم. ب ویژه بخش رایتینگ. بازم ممنون.

    Reply
  18. 18

    فاطمه

    سلام صبحتون بخیر. از دانشگاه، متوسط نمرات دانشجوهایی ک پذیرش شدن رو پرسیدم. ب این صورت:
    ریاضی : ۱۶۴-۱۴۷
    وربال: ۱۶۸-۱۵۳
    رایتینگ: ۶-۳٫۵
    ممنون میشم اگ راهنمایی بفرمایید.

    Reply
    1. 18.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      مطمئنا اگر زمان بگذارید که می تونید توی هر دو این آزمون ها نمره مد نظرتون رو بگیرید. با توجه به میانگین نمره هایی که دادید، باید سعی کنید ریاضی رو بالای ۱۵۰ و وربال رو بالای ۱۶۰ داشته باشید. برای رایتینگ هم که ۴٫۵ نمره خیلی خوبیه.
      برای ریاضی می تونید از کتاب های منهتن شروع کنید و بعد با توجه به وضعیتتون تصمیم میشه گرفت روی چه کتاب هایی باید کار کنید. گرفتن نمره ۱۵۰ کار چندانی نمی بره و به راحتی می تونید به حتی بالا تر از اون هم برسید.
      برای وربال ابتدا باید دامنه لغت خوبی داشته باشید. شروع کار باید از کتاب ۱۱۰۰ باشه. البته در کنارش باید متن خوندن رو هم شروع کنید. من توصیه می کنم بعد از اتمام کتاب ۱۱۰۰ شروع کنید به خوندن مقاله های در سطح جی آر ای، مثلا از مجله The Economist .
      در صورتی که مایلید من بهتون یه برنامه منسجم برای کار روی هر دو آزمون بدم می تونید از خدمات مشاوره زبان من استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در لینک زیر هست:

      چطور خودتان برای آزمون های زبان انگلیسی آماده بشوید؟

      Reply
  19. 19

    علی

    با سلام. من برای مقطع کارشناسی میخواستم اقدام کنم و دانشگاه مورد نظرم در ایتالیا اشخاصی رو که مدرک GRE GENERAL دارند از امتحان ورودی معاف میکنه . سوالم اینه که من که مدرک لیسانس ندارم میتونم در این امتحان شرکت کنم ؟ اینجوری که خوندم این امتحان فقط برای افرادی هست که میخوان برای ارشد یا دکترا اقدام کنن. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    Reply
    1. 19.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      بله می تونید شرکت کنید. ربطی به مدرک دانشگاهیتون نداره. اما این مدرک رو که گرفتید برای دوره ارشد و دکتری به دردتون می خوره. هر سال خیلی از دانشجو هایی که هنوز دانشجوی لیسانس هستن توی آزمون GRE General شرکت می کنن و برای دوره های ارشد اپلای می کنن. پس، می تونید امتحان بدید.

      Reply
  20. 20

    محمد

    سلام
    مطالب سایتتوندخیلی خوبه یعنی عامیانه و صمیمی بیان کردید عالیه ام سوال من
    من ۴ کتاب ۱۱۰۰ و ۵۰۴ و واژگان ضروری تافل و ۴۰۰ واژه تافل رو ۴ کتاب اصلی زبان عمومی و کتاب های high school و college boundو gre.و ۶۰۱ رو ۴ کتاب فرعی زبان عمومی دسته بندی کردم ایا از نظر حضرتعالی درسته این تقسبم بندی

    Reply
    1. 20.1

      سجاد قائمی نژاد

      متاسفانه من منظورتون از اصلی و فرعی رو درک نمی کنم. با توجه به هدفی که از مطالعه زبان دارید ممکنه یک کتاب خیلی کار بردی تر از کتاب های دیگر باشد. مثلاً اگر کسی واقعا قصد نداشته باشه توی آزمون جی آر ای شرکت کنه، کتاب های لغت جی آر ای اغلب به دردش نخواهند خورد، در حالی که اگر بخواد توی آزمون جی آر ای شرکت کنه موضوع کاملاً متفاوت هست.

      Reply
  21. 21

    رها

    سلام.من سال گذشته جی ار ای وربال ۱۳۸ و کوانت ۱۵۰ شدم و یه پوزیشن خوب تو کانادا رو از دست دادم امسال استاده اکی داده و گفته حتما باید نمره مینیمم دانشگاه رو بیاری جیمت ۶۰۰ معادل حدود ۳۱۰ جی ار ای…..من مطالعه دارم لغات بارونز و دارم میخونم کتابای ای تی اس و منهتنم برای کوانت تقریبا خوندم و یادداشت برداری کردم.من فکر میکردم ریاضیم خوبه ولی اونطور شد…..پاور پرپ هم میزنم ۱۵۴ یا ۱۵۵ میشه….به نظرتون با این وضعیت تو یک ماه میتونم نمیره وربال ۱۴۵ و کوانت ۱۶۵ بگیرم؟۱۱۰۰ واژه رو خوندم و سطح زبانمم خوبه میخوام لغات مگوش رو شروع کنم و مجلات انگلیسی میخونم گاهی …

    Reply
    1. 21.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      با توجه به زمانی که دارید و نمره قبلی شما در سال گذشته، کار دشواری پیش رو دارید. من نمی دونم ریدینگ شما چطوره، اما ریاضی رو میشه توی یک ماه به نمره ای که می خواهید رسوند، اما اینکه در کنارش وقت کافی بتونید روی وربال بذارید، حتی با فرض اینکه شما کل این یک ماه رو بخواهید زبان بخونید، کار بسیار بسیار سختی هست.
      نمی خوام نا امیدوتون کنم، و ۱۰۰ در صد دارم نمیگم غیر ممکنه، اما این رو می گم تا در صورتی که میشه از استادتون کمی زمان بیشتر بگیرید و با قطعیت بیشتری در آزمون GRE بعدی شرکت کنید.

      Reply
  22. 22

    fe

    سلام
    ممنون از مطالب بسیار مفیدتون . من برای آماده شدن برای امتحان ۳۵۰۰ لغت GRE رو شروع کردم .به نظرتون اینو بخونم.خوبه؟برای لغات منبع دیگه ای رو پیشنهاد می کنید؟

    Reply
    1. 22.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      پیشنهاد می کنم از کتاب ۱۱۰۰ شروع کنید.

      Reply
  23. 23

    مهدی

    با سلام من برای پروسه مهاجرت آیلتس جنرال ۷٫۵ گرفتم به ترتیب ۷-۶-۷٫۵-۹ و به دلیله طولانی بودن پروسه بعد از اون هم آیلتس آکادمیک به ترتیب ۷-۶-۸٫۵-۷ . الان تصمیم به گرفتن GRE و باید نمره ایی بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ رو داشته باشم (GMAT 650) که به نظر نمره ی بالایی میاد . با توجه به وقت حدود دو ماه امکانش هست ؟ efficient ترین برنامه برای رسیدن به این هدف چی هست میتونید راهنمایی کنید . ؟؟؟؟

    Reply
    1. 23.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      برای گرفتن نمره بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ باید زمانی بیشتر از دو ماه رو در نظر بگیرید. مگر اینکه ریاضی شما خیلی خوب باشه و بتونید نمره زیادی رو از این راه بگیرید. رشته تحصیلی شما چی هست و ریاضیتون چطوره؟

      Reply
      1. 23.1.1

        مهدی

        با سلام .
        رشته تحصیلی من مهندسی صنایع بوده و با ریاضی هم زیاد مشکل ندارم .با توجه به نمره واحد های ریاضی پاس شده .

        Reply
        1. 23.1.1.1

          مهدی

          لطفا برای قسمت وربال منابع رو به ترتیب اهمیت چنانچه امکان داره ذکر کنید .ممنون

        2. سجاد قائمی نژاد

          سلام.
          برای لغت می تونید اول از کتاب ۱۱۰۰ شروع کنید و بعد به سراغ لغات ضروری تافل برید. بعد از اون هم Verbal Advantage رو پیشنهاد می کنم. البته در زمانی که شما دارید بهتره یه وردلیست بخونید. مثلاً وردلیست مگوش.

        3. 23.1.1.2

          سجاد قائمی نژاد

          دز صورتی که ریاضی رو بتونید نمره کامل یا بالای ۱۶۵ بگیرید، شانس خوبی خواهید داشت.

  24. 24

    محمد ریحان

    سلام و ممنون بابت مطالبتون، میشه لطفا در مورد کسب نمره ۳۰۵ آزمونGRE منو راهنمایی کنید. از لحاظ زمان و انرژی که لازم داره و اینکه اصلا سطح نمرش برا دستیافتن راحت محسوب میشه یا نه. ممنون

    Reply
    1. 24.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      رشته تحصیلی شما چیه؟ چقدر دامنه لغت دارید و اگر مدرک زبانی دارید اشاره کنید. وضعیت ریاضیتون خیلی می تونه تاثیر گذار باشه، در مورد اون هم توضیح بفرمایید.

      Reply
  25. 25

    فرشید

    سلام ممنون بابت مطالب بسیار مبسوط و مفیدتون .
    من یک سال و نیم فرصت دارم برای جی آر ای و الان سطح متوسط توی زبان به صورت کلی دارم . لغاتم بد نیست مثلا ۱۱۰۰ و ۵۰۴ و لغات ضروری تافل و به صورت پراکنده (از متون رمان های انگلیسی) خوانده ام. میخواستم نظرتونو برای گرفتن نمره عالی وربال بدونم . توی این فرصت چکار کنم که موثر باشه و از وقتم به نحو احسن استفاده کنم . ؟

    Reply
    1. 25.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      زمان بسیار خوبی برای این کار دارید. توصیه می کنم برای لغت کتاب لغات ضروری برای جی آر ای رو شروع کنید. البته اگر به کتاب ۱۱۰۰ تسلط دارید. اگر نه، اول روی ۱۱۰۰ کار کنید تا دامنه لغت تثبیت شده تری بسازید. کتاب ۱۱۰۰ و لغات ضروری تافل به تنهایی در حدود ۵۰ در صد لغات لازم برای گرفتن نمره عالی در وربال جی آر ای رو توی خودشون دارن.
      اگر مایل هستید برنامه ای مدون برای مطالعه داشته باشید می تونید از ۱۵ دقیقه خدمات مشاوره زبان استقاده کنید تا با یک برنامه منسجم خودتون رو برای گرفتن نمره عالی در GRE آماده کنید.

      Reply
  26. 26

    parastou

    سلام و خسته نباشید. وبسایتتون عالیه ممنون از پاسخگویی کاملتون به سوال دوستان. من هم بسته به شرایط خودم یه راهنماییتون نیاز دارم. من برای دانشگاه اریزونا میخاستم اپلای کنم نوشته GRE میخاد ولی جالبه از مدرک زبان چیزی برای شرایطش نگفته من تازه ایلس دادم شدم ۶٫۵ میخاستم دوباره بدم این آیلسو. ددلاین این دانشگاه اول دسامبر هستش. حالا سوالی که من داشتم تو این مدت بذارم دوباره آیلسو بدم که نمره ام ارتقا پیدا کنه بعد برم سراغ GRE یا نه !؟چون GRE وکب بخونم سطح زبانم فک کنم بالاتر بشه بعد آیلسو بدم؟ و سوال دیگم پیشنهادتون راجع به تافل چی هستش؟چون حس میکنم نمره دهی آیلس تو رایتینگ خیلی سخت شده ب نظرتون تافل شرکت کنم اینسری یانه چون criteria دانشگاه نیست که چه آزمون زبانی باشه انگاری. من ددلاین امسال رو میتونم نادیده بگیرم برای سال بعد خودمو آماده کنم چون دارم رو مقالمم کارمیکنم. برای این موضوعی که هست اگه راهنمایی کنین منو ممنون میشم.

    Reply
    1. 26.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      خیلی ممنون از نظر دلگرم کننده شما.
      ممکنه دانشگاه نگفته باشه جی آر ای ضروریه، اما اگر بگه داشتنش می تونه تاثیر مثبت داشته باشه، بهتره بدید. چون رقبای شما با نمره این آزمون اپلای می کنن. با توجه به نمره دهی آزمون آیلتس، و اینکه می خواهید برای یک دانشگاه آمریکایی اپلای کنید، در صورتی که سطح لیسنینگ شما خیلی بهتر از مهارت های دیگرتون هست، حتماً به تافل سوییچ کنید. مخصوصا اگر زمان دارید. متاسفانه آیلتس با این نمره دهی خیلی غیر واقع بیانه ارزیابی می کنه رایتینگ ها رو . در حالیکه دانشگاه ها اصلاً در نمره مورد نیاز آیلتس تغییراتی ایجاد نکردن و هنوز مثلا همون نمره ۷ رایتینگ رو می خوان که الان شاید معادل نمره ۸ قبل باشه.
      البته گرفتن ۷ کاملاً ممکنه، اما اگر هزینه و زمان لازم برای رسیدن به این نمره رو در نظر بگیرید، تافل بازده بیشتری داره.

      Reply
  27. 27

    حدیث اسفندی

    سلام وقتتون بخیر.ممنون از اطلاعات کاملتون.
    من سال اخر رشته روانشناسی پیام نور هستم.
    معدلمم پایینه
    جایی صحبت کردم گفتن با این وضع شانسی برای ورود به دانشگاه های المان نداری بجز ازمون جی.آر.ای
    من خواستم بدونم منی که زبان انگلیسیم ضعیفه،میتونم با شرکت تو کلاس های این ازمون شانسمو ببرم بالا؟چون واقعا دیگه تصمیم گرفتم بخونم و نمره کسب کنم.فقط هنوز کامل چیزی راجب این ازمون نمیدونم.
    دست دست میکنم چون هزینه هاش سنگینه و میخوام قبل شروع مطمئن باشم پول خانوادرو هدر نمیدم

    Reply
    1. 27.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      متاسفانه در مورد اینکه نمره عالی در آزمون جی آر ای می تونه شرایط شما رو به شکلی که بهتون گفته شده تغییر بده. در مورد دانشگاه های آمریکا این کاملاً درسته.

      Reply
  28. 28

    حدیث اسفندی

    و یه سوال دیگه.
    برای دانشگاه های آلمان حتما باید مدرک زبان المانی داشت.
    خواستم ببینم جی آر ای ربطی به این موضوع داره؟
    یعنی اگر جی ار ای داشته باشیم بازم باید مدرک B2 المانی داشته باشیم یا همین جی ار ای کفایت میکنه؟

    Reply
    1. 28.1

      سجاد قائمی نژاد

      آزمون GRE یک آزمون ارزیابی زبان مثل آیلتس و تافل نیست که با داشتنش نیازی به مدرک زبان نداشته باشید. اینکه دانشگاهی مدرک زبان انگلیسی بخواد یا مدرک آلمانی رو باید توی خود اون دانشگاه بررسی کنید.

      Reply
  29. 29

    sahar

    با عرض سلام و وقت بخیر
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون من سال گذشته آزمون آیلتس دادم و به صورت سلف استادی خوندم و نمره ی اورال ۶ یعنی لیسنینگ ۵٫۵، ریدینگ ۶، رایتینگ ۶، واسپیکینگ ۶٫۵ شدم و هفته ی گذشته با وجودیکه چند ماه دوباره خوندم و تقریبا کمبریج ها رو چندین بار زدم ونتیجه ی تستام خوب بود امامتاسفانه از امتحان راضی نبودم و البته نتیجش هم هنوز نیومده لیسنینگ رو تو شرایط امتحان میس می کنم مخصوصا multiple choice ها رو و ریدینگ هم وقت کم آوردم با وجودیکه دامنه لغت خوبی دارم به هرحال اگر نتیجه امتحانم حداقل اورال ۶٫۵ نباشه باید مجدد امتحان بدم معدلم چندان رقابتی نیست و البته مقاله ی ژورنال هم ندارم با توجه به اینکه چند سالی هست که از فارغ التحصیلیم می گذره فکر نمیکنم خیلی جای کار برای ژورنال شدن داشته باشه به فکر gre افتادم تا بتونم معدل و مقاله رو پوشش بدم همزمان خوندنش با آیلتس می تونه بازدهی داشته باشه یا اینکه جی آر ای رو بخونم و تا یه جایی که پیش رفتم همزمان دوتاش رو پیش ببرم؟ البته احتمالا با این شرایط به ددلاین های امسال نرسم سپاسگزارم

    Reply
    1. 29.1

      سجاد قائمی نژاد

      سلام.
      عذر می خوام که با تاخیر پاسخ میدم.
      شما می تونید جی آر ای رو شروع کنید، البته توصیه من اینه که از دامنه لغاتش شروع کنید، مخصوصاً اگر ریاضیتون خوبه. مطالعه لغات جی آر ای اگر دامنه لغت آیلتس خوبی داشته باشید مشکلی براتون بوجود نمیاره. مشکل وقتی هست که دامنه لغات زبان عمومی شما پایینه و در این حالت مطالعه لغات جی آر ای می تونه براتون بیش از اندازه سخت باشه، چون شما احتمالا با مثال ها و توصیحات این کلمات هم دچار مشکل میشید.

      Reply
  30. 30

    Sahar

    نمره جی ار ای ۳۱۶ واسه دانشگاه های امریکا با رنک ۳۰۰ تا ۵۰۰ چه نمره ای محسوب میشه واسه رشته مکانیک؟
    نمره کوانتم ۱۶۶ نمره وربال ۱۵۰ نمره رایتینگ ۳٫۵

    Reply
    1. 30.1

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به سجاد قائمی نژاد می‌باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب ای اس ال ایران تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. TOEFL(®) and GRE (®) are registered trademarks of ETS. This website is not endorsed or approved by ETS.